Fredrika?

Jag kanske borde skriva ner lite om mig själv?

Det började för många år sedan, närmare bestämt för 15 år sedan. Min familj köpte sin första långhårstax av Maria Lindholm på kennel Yam Yam´s. Yulle som han hette var en underbar hund och en otroligt god representat för rasen. Han fick mig att fastna. Jag minns så väl när jag var på hundutställning för första gången. Helt ovetandes om att det här skulle bli en av de största delar i mitt liv.

Åren gick och 1998 köpte vi vår nästa tax. En långhårig kanintax, också han från Yam Yam´s kennel. Xidor fick många fina år hos oss, tyvärr sprang han bort vintern 2003. Oändligt saknad.

Sen gick åren. Jag provade någon annan ras, men det var alltid taxar som jag intresserade mig mest av. Jag läste allt jag kom över, kollade stamtavlor och ville lära mig allt!

År 2004 i februari fick jag kontakt med Charlotte Jacobsson på kennel Bussahagen. Hon skulle precis para en av sina tikar med en jättefin hane som jag fastnade för. Jag bestämde mig att jag ville köpa en och jag fick förtroendet. Att få vara med alldeles från start när valparna föds är otroligt roligt. Så mitt i studentveckan hämtade jag hem honom. Min allra första helt egna taxpojke. Bussahagens Pavel Bure. Han har gett mig så mycket och jag är evigt tacksam för att jag fick köpa honom! Nu kan han titulera sig SU(v)CH NUCH SVCH Bussahagens Pavel Bure!


År 2006 köpte jag min andra alldeles egna tax. Tavlefjärdens Belmondo. Hans stamtavla var så spännande att jag inte kunde låta bli! Han är en underbar hund och otroligt lugn. Han har ångat på i utställningsringarna och kan titulera sig SVCH SU(v)CH NUCH INTU(v)CH NV-07 Tavlefjärdens Belmondo. Milton som jag kallar honom har två fina kullar i Sverige som artar sig jättebra. Mer om dem kommer. Just nu är han på Island dit jag lånat ut honom i avel. Jag saknar honom varje dag och hoppas och tror att han ger Edda så mycket glädje som han ger mig!

 

Tack Kerstin och Peter att jag fick köpa honom!

Jag skulle aldrig klara mig utan att få ha taxar i mitt liv. Jag älskar dess långa, vackra, trevliga, smarta och envisa fyrbeningar! Det finns inte ord som räcker till hur glada dessa hundar gör mig!



En bild säger faktiskt mer än 1000 ord.



/ Fredrika

Kommentarer
Postat av: Ingemari

Ja vad roligt att ha dig ute på nätet igen!

Har saknat din sida!

Kram Ingemari

2009-05-01 @ 12:43:03
URL: http://www.knacky-knaves.com
Postat av: Ingela

Vad kul!!!! Fint var det också! Jag har saknat dig också, fast vi pratar så ofta med varandra:)

2009-05-01 @ 14:02:31
URL: http://www.kennelprive.se
Postat av: Linnea Moqvist

Jag vill bara tala om att jag är en mycket stolt ägare till en av fina Miltons valpar (Novastar's Aquarius, "Qvintus"). Han är en underbar liten kille, snäll och go' och glad i alla. Så självklart är jag en Miltonfan!

2009-05-01 @ 19:40:15
Postat av: Fredrika

Linnea!



Gud vad kul att du skrev :D Maila mig mer än gärna bilder på Qvinuts. Jag skulle bli så glad!



[email protected]



:D

2009-05-01 @ 20:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0