En liten tös, som tar stor plats!

Jag berättade i föregående inlägg om Milton / Lotta-kullen. I den vackra skaran av tre valpar blev det en tik. Ingela valde att behålla henne. Privé Carmen Electra, till vardags kallas hon för Juli. Denna underbara tös har jag haft äran att vara väldigt nära och den av valparna jag har träffat mest. Jag kommer så väl ihåg när hon kom ut, med magen i vädret och vi såg direkt att det var en tik. Lycka! Det första jag påpekade till Ingela var hennes långa öron.



Juli är en orädd, trevlig och framåt tjej. Hon räds inte något och är verkligen tax ut i tåspetsarna. Det som är så oerhört kul för mig är att hon är så fruktansvärt lik sin pappa. Både i sättet och väldigt lik i sitt utseende. Hon låter till och med precis som honom. Hon är verkligen en kopia!




Far och dotter.


Juli har utvecklats otroligt bra och jag hoppas Ingela får många långa och roliga år med henne. Och jag hoppas att jag får ta del av det. Hon är verkligen en hund som fastnat i mitt hjärta och för mig är hon den perfekta kanintaxen. Både mentalt och exteriört.



Liten...



...blir stor.

Det jag älskar mest av allt hos henne är hennes otroligt vackra huvud och vänliga uttryck.



Vackra tös!






Som sagt, för mig betyder hon mycket!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Men vad fint skrivet:) Juli ligger nu och ropar på fammo, hahaha....Vi ska träna imorgon , ska du haka?? 12.00 vid Fagerdalsbadet!

2009-05-03 @ 00:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0